Obmedzenie počúvania napriek neporušenému sluchu
Pochopenie zvukového spracovania a vnímania (AVWS/AVS) sa diagnostikuje, ak je samotné pojednávanie nedotknuté, ale sluch je stále prísne obmedzený. Dôvodom je skutočnosť, že sú narušené ústredné procesy vnímania a spracovania akustických informácií. Výsledkom je, že tí, ktorí sú dotknutí, nájdu ťažké rozlíšenie a rozpoznávanie a hodnotenie zvukov. V detstve sa AVWS považuje za vývojovú poruchu, ktorá postihuje okolo 2-3 % všetkých detí, pričom chlapci sú diagnostikovaní dvakrát viac ako dievčatá. Porucha však je možné vidieť iba v neskoršom priebehu života.
avws príčiny
nie je spôsobené narušením sluchového orgánu a tiež svedčí o zníženej inteligencii. Skôr sa verí, že môže byť výsledkom kombinácie g enetovej predispozície, lekárskych faktorov a vplyvov na životné prostredie.- Dlhé infekcie stredného ucha ako dieťa
- Poškodenie mozgu v ranom detstve
- oneskorenia dozrievania mozgu
- Unter-/ nadmerná ponuka zvukových stimulov
sa objavuje iba v dospelosti, jeho príčina je pravdepodobne tiež spôsobená detstvom. Mnoho podrobností o poruche a ich pozadí je však nejasných. Je tiež otázne, či sa má považovať za súčasť poruchy vývoja jazyka alebo ako nezávislý, pretože sa často určuje v súvislosti s oneskorením vývoja jazyka.
príznaky avws a sledujte
Rušenie zvukového spracovania a vnímania možno predpokladať pomocou rôznych príznakov:
- Pochopenie jazyka s obmedzeným jazykom pre pozadie/hluk alebo v rozhovoroch s niekoľkými reproduktormi
- Problémy s diskrimináciou (rozlíšenie) zvukov, tónov a zvukov
- Ťažkosti s zvukovým diskrimináciou niekedy vedú k poškodeniu pri čítaní a písaní
- Ťažkosti so zameraním na reproduktora
- Obmedzená pamäť
- Pripojené s týmto: Limited Schopnosť zhrnúť pomocou povedal
- Čiastočne. Abnormality v výslovnosti
- V deťoch: ťažšie získanie písomného jazyka
V zásade v závislosti od typu a expresie poruchy je možné identifikovať štyri prípadne zhoršené oblasti:
Oblasť výberu je obzvlášť zložitá v hlasných prostrediach, v ktorých rôzne hluk prekrývajú príslušné informácie. Obmedzenia v schopnosti diskriminácie zase znamenajú, že nie je možné urobiť rozdiel medzi podobnými zvukmi. Takže existujú komunikačné nedorozumenia .
Diagnostika AVW
Na určenie poruchy zvukového spracovania a vnímania je potrebná dôkladná diagnóza. Všeobecne platí, že zodpovedajúce testy sa môžu vykonať vo veľmi mladom veku na tento účel, hoci bezpečné určenie je realistické iba od 6 do 7 rokov. Rôzne testy poskytujú informácie o existencii zvukového spracovania a vnímania:
- Testy porozumenia jazyka
- Testy na zvukovú diskrimináciu
- Testy na fonologické povedomie
- Testy na fonologickú pamäť
Ďalej musia byť vylúčené ďalšie poruchy a poruchy učenia.
Stupeň zdravotného postihnutia: Počítajú sa AVW ako zdravotné postihnutie?
AVWS sa nepovažuje za zdravotné postihnutie, ale za čiastočnú poruchu výkonnosti. Choroba však môže viesť k stanoveniu stupňa zdravotného postihnutia (GDB). Dnes sa výraz „stupeň následkov poškodenia“ (GDS) používa na spravodlivosť v tom, že nejde o zdravotné postihnutie, ale dôsledky ochorenia vedú k závažným obmedzeniam. GDB/GDS je opodstatnené od 10 do 15 % v AVWS s ďalším úsilím v každodennom živote a lekciách.
Porucha zvukového spracovania a vnímania: liečba/terapia
Po určení AVWS liečebný lekár vysvetľuje príležitosti na vhodné opatrenia na liečbu a liečbu. Zameranie intervencie závisí vo veľkej miere od konkrétnych postihnutí a zameriava sa na osobu, ktorá sa zaoberá sama sebou, ale aj od jeho prostredia. V prípade pacienta dieťaťa sú informácie o opatrovateľoch a učiteľoch rozhodujúce. Napríklad učitelia by mali venovať pozornosť vizuálnemu kontaktu s očami, aby sa uľahčila lokalizácia a výber postihnutému dieťaťu. Rodičom sa odporúča upozorniť na seba tým, že si dajú ruku, keď chcú hovoriť, a vybrať si pokojné prostredie pre dôležité rozhovory a domáce úlohy.
Môže byť tiež pripojený k životnému prostrediu, pokiaľ ide o akustiku triedy, aby sa čo najďalej znížil hluk. Sedadlo v triede by malo byť pridelené zodpovedajúcim spôsobom. Pre ďalšiu podporu je možné použiť technické zariadenie na bezdrôtové sluch. Z tohto dôvodu učiteľ nosí vysielateľa, príjemcu. Priamy hlas prenosu vysielača sa odohráva k príjemcovi, aby sa vytvoril dojem z počúvania. Ďalšie terapeutické opatrenie spadá do oblasti rečovej terapie: podpora fonologického povedomia a stratégie učenia na zmiernenie sluchovej pamäte prispievajú k lepšiemu porozumeniu jazyka.